مشاوره حقوقی

چهارشنبه 13 فروردين 1399
18:18
رضا بهوندی

یک وکیل خوب و معتبر چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل خوب و معتبر، کیست؟ و برای شناخت و تشخیص یک مشاور حقوقی مجرب و یک وکیل خوب و معتبر که بتوان با خیال راحت، به صداقت و مهارتش، اعتماد کرد و با اطمینان خاطر در جلسات مشاوره حقوقی با او، مسائل و سوالات خود را در میان گذاشت و نگران رازداری و پایبند ماندنش به حمایت و دفاع از حقوق قانونی خویش نبود، چه شاخصه ها و معیار هایی را باید مد نظر داشت.

تعریف وکیل خوب و معتبر


در پرتو یک سامانه منسجم و مستحکم و نهادهای پرورش مهارت پر توان، حاجت به وکیل خوب و معتبر روا خواهد شد. سیستم آموزشی سالم و پر محتوا از طرفی، و نهادهای جانبی حقوقی مهارت افزا از طرف دیگر، قادر خواهند بود که مولد و بستر ساز پرورش و تربیت وکیل خوب و معتبر باشند




وکیل خوب و معتبر چگونه وکیلی است؟




ویژگی های وکیل خوب و معتبر


کدام ویژگی ها را می توان به وکیل خوب و معتبر نسبت داد؟ یک وکیل باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا بتوان وی را وکیل خوب و معتبر دانست؟


•در ابتدا یک وکیل خوب و معتبر، باید شخصیتی مسئول داشته باشد، تا بتواند شان و منزلت یک وکیل خوب را احراز کند.


•وکیل خوب و معتبر، وکیل مدافعی است که خویش را فی نفسه متعهد می داند.


•وکیل خوب و معتبر، خویش را در برابر پارادایم ها و آموزه های دانش حقوقی، مسئول می شناسد.


•وکیل خوب و معتبر ، خویش را در برابر قانون و مرجع و محکمه قضایی مسئول می داند.


•وکیل خوب و معتبر، خویش را در برابر موکلش متعهد می داند.


•وکیل خوب و معتبر خویش را در برابر ارزش های انسانی و هنجارهای اخلاقی و مبانی قدسی و موازین معنوی، مسئول می داند.


•وکیل خوب و معتبر، احساس مسئولیت و پاسخ گو دانستن خویش را در برابر همه طرف های ذی ربط و ذی نفع، به منصه ظهور می رساند.


•وکیل خوب و معتبر، به دنبال خوب نمایاندن و معتبر نشان دادن خویش نمی باشد.


•وکیل خوب و معتبر، دل در گرو سلامت کاری اش نهاده و شخصیت حرفه ای اش را در معرض نظارت وجدان کاری اش قرار می دهد.


•وکیل خوب و معتبر با اتخاذ همه این ویژگی ها، ناخواسته به جای گاه معتبر دست می یابد.


•وکیل خوب و معتبر، جای گاه و ارجمندی اش را، در فرآیندی سراسر تلاش و اهتمام وافر، کسب نموده است.


•وکیل خوب و معتبر، حقیقت را فدای مصلحت نمی کند.


•وکیل خوب و معتبر، حرفه اش را تحت الشعاع منفعت و حق الوکاله بیشتر قرار نمی دهد.


•وکیل خوب و معتبر وکیلی است که حرفه ای می اندیشد، حرفه ای بیان می کند و حرفه ای رفتار می نماید.




وکیل خوب و معتبر، در کنار مهارتش، متواضع نیز می باشد




وکیل خوب و معتبر، تعاملش مبتنی بر تواضع و احترام است.


وکیل خوب و معتبر، به مرجع قضایی احترام می گذارد، به موکلش احترام می گذارد، به طرف دعوای موکلش احترام می گذارد و به وکیل طرف دعوای موکلش نیز احترام می گذارد. وکیل حرفه ای و معتبر، حقیقت را فدای کسب شهرت نمی کند. مشاور حقوقی وکیل معتمد، در پی جاه و شهرت و محبوبیت نیست، هر چند که با اهتمام وافر خویش، در راستای احقاق حقوق موکلینش، خود به خود و به نحوی طبیعی، حایز جای گاهی معتبر و هم چنین شهرت خواهد شد. وکیل خوب و معتبر، وکیلی مجرب است و از کوران چالش ها و مناقشات حقوقی و قضایی پر تلاطم عبور کرده است. او، وکیلی است که در طول دوران فعالیتش، وجدان کاری اش را به تهدید و تطمیع فرو نمی گذارد. او وکیلی است که مدافع حقوق حقه مردم است، و از حق مظلوم در برابر ظلم دفاع می کند و در پی افزودن بر تعداد موکلین خویش نیست، بلکه کیفیت پرونده‌ها برایش مهم است، زیرا وکلای خوب و معتبر، پیوسته در جانب حقیقت می ایستند.








از جمله ویژگی های مهم یک وکیل خوب این است که اطلاعاتش، به روز باشد.


وکیل خوب و مجرب و معتبر، اطلاعات حقوقی خویش را همواره به روز می رساند. و بینش خویش را بسط می دهد.


یک وکیل حرفه ای و معتبر، مشاور حقوقی است که ارزش پر بهای وقت را می شناسد و برای وقت موکلش و هم چنین برای وقت مرجع قضایی ارزش قائل است.


یک وکیل خوب و یک مشاور حقوقی حرفه ای و معتبر، همه همت و تلاش خویش را به کار می گیرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین اتلاف انرژی، عملیات و فرآیند امر وکالتش را در موضوع پرونده های ارجاعی، به نتیجه برساند. او، محرم اسرار موکلینش می باشد و اطلاعات شخصی و محرمانه موکلینش را نزد خویش محفوظ می دارد.


یک مشاور حقوقی و وکیل معتمد و معتبر، با موکلین خود مواجهه ای شفاف و صریح بر قرار می سازد، و تعاملی بی شیله پیله و صادقانه را با موکلش سامان می بخشد. چنین وکیلی، در برقرار کردن مناسباتش با موکلینش، موازین اخلاقی و شئون دینی و آداب عرفی را رعایت می کند و به حریم خصوصی ایشان احترام می گذارد.




وکیل معتمد و یک مشاور حقوقی حرفه ای، طبق موازین حقوقی و قانونی، عمل می کند.


وکیل مجرب و معتبر، به قانون و مواد قانونی و آیین نامه ها و مقررات و ضوابط حقوقی، اشراف جامع دارد. یک وکیل حرفه ای و مطمئن، با مجاری و مبادی حقوقی و قضایی آشنایی کامل دارد. هر وکیلی که به عنوان یک مشاور حقوقی خوب و معتبر شناخته شود، باید در مواجهه با پرونده های قضایی ارجاعی، سبک و سیاق دفاعی خاصی را اعمال می کند. چنین وکلایی، در هر پرونده حقوقی و قضایی، راهبرد دفاعی مناسب را بر اساس بینش و بصیرت و مهارت های حرفه ای خویش، بر می گزینند و به مرحله اجرا می گذارند.


وکلای خوب و معتبر در هر شرایطی پشتیبان و حامی موکلشان هستند و در شرایط سخت و دشوار و پر خطر، موکلشان را تنها نمی گذارند. وکیل کار کشته و حرفه ای، باید بتواند اعتماد موکلش را به خویش جلب نماید؛ به طوری که، موکلش در پناه وی، در پرونده قضایی اش احساس امنیت و آرامش نماید، و اطمینان حاصل نماید که می تواند روی حمایت وکیلش در پرونده قضایی و تحت هر شرایطی حساب باز کند.


بیشتر بخوانید:


[ بازدید : 576 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره حقوقی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]